tirsdag 14. mai 2013

Trykk på plexiglass


Dette er bildet jeg ville trykke, tatt i et smau i Bergen og redigert til svart-hvitt for å forenkle det. Jeg valgte dette bildet fordi det hadde god romfølelse, med mange linjer som leder inn i bildet. Smauet har et litt røffere utrykk, noe jeg syntes var interessant å prøve med denne trykketeknikken. 


For å trykke med plexi-glass legger vi det over bildet, og skjerer ut linjene med en koldnål. Dette syntes jeg var kjempeinteressant, fordi det er litt som en skisse, og man lettere kan legge inn skygger enn ved bruk av f.eks. linosnitt.



Jeg er fornøyd med resultatet, og syntes jeg fikk et fint utrykk. Det er selvsagt detaljer jeg ville fikset på, men det er også svært mye jeg er fornøyd med. Jeg liker at det ikke har blitt en pen tegning, men heller en røff skisse, noe som passer til det originale stedet. Jeg er særlig fornøyd med den ene veggen, som ser slitt ut.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar